alt-text

Your Social en ASML boeken officieel wereldrecord met The Smallest Ad

02/10/2018   -   Corporate News

Your Social & ASML boeken officieel wereldrecord met The Smallest Ad

Apetrots zijn we om te mogen delen dat we in samenwerking met onze klant ASML ‘The Smallest Ad’  hebben gelanceerd. De campagne is opgezet om op een innovatieve en originele manier technisch talent aan te trekken. Met de kleinste advertentie ooit, bekroond met een officieel wereldrecord, nodigt de chipmachinefabrikant de technici uit om hun carrière te starten bij ASML.

Think big, go small

Het werven van technisch talent vraagt in de huidige markt om een slimme en creatieve aanpak. En dat betekent lang niet altijd je bedrijf wegzetten als groot-groter-grootst. Juist voor ASML is de dusdanig kleine advertentie van 33,27 x 7,76 micrometer, niet te zien met het blote oog, de manier om op te vallen bij mechanische engineers, software developers, electrical engineers en andere technische talenten. De vanaf nu ‘kleinste advertentie’ is drie keer kleiner dan het vorige record.

“Met onze kleinste advertentie nodigen we studenten uit in de wereld van nanolithografie”, aldus Hank Oosterbaan, wereldwijd verantwoordelijk voor arbeidsmarktcommunicatie. ASML speelt een ontzettend grote rol in de wereldwijde chip industrie en dat moet bekend worden bij het technisch talent van morgen. ASML groeit hard. Het grootste deel van de vacatures staat open op de R&D campus in Veldhoven, een uur rijden van Aachen. Dat is dus ook de reden dat de lancering van The Smallest Ad campagne juist op deze grote technische universiteit plaatsvindt.

Van vraag naar lancering

“Het idee van de campagne is ontstaan vanuit een concrete vraag om awareness te creëren onder studenten aan de RWTH Aachen”, aldus Remco de Groot, Social Media Consultant bij Your Social. “Deze universiteit heeft 45.000 studenten in zeer relevante vakgebieden, maar de studenten hebben wellicht nog nooit van ASML gehoord. Dat willen we veranderen. Met deze campagne hebben we daar een creatieve invulling aangegeven en een mooie trigger gevonden voor studenten.

De campagne is dinsdag 2 oktober jl. gelanceerd tijdens een career event op de RWTH Universiteit in Aachen (Duitsland). Behalve het bekijken van ‘The Smallest Ad’ met behulp van een microscoop, werden de studenten aangemoedigd een foto te delen van het event met #smallest_ad. De meest creatieve deelname wordt door ASML beloond met de vergoeding van het collegegeld gedurende een jaar.

Over Your Social, a Merkle company

Your Social werkt inmiddels twee jaar samen met ASML. Your Social is verantwoordelijk voor social media strategie, creatie en operatie voor de meest efficiënte employer branding aanpak. Door middel van een Social Employer Branding strategie, een slimme advertising strategie en in-house consultancy realiseert Your Social de meest optimale cost-per-hire.

Your Social is een full-service strategic creative social agency, opgericht in 2010. Your Social bestaat uit 60+ professionals, heeft vestigingen in Nederland en Dubai en bedient haar klanten met insights uit social data, strategie, consultancy en data gedreven creativiteit. Sinds oktober 2017 is Your Social onderdeel van Merkle. Merkle stelt met behulp van data, technologie en analytics de echte mens centraal, ook wel People Based Marketing.

E-mail WhatsApp